11. november 2009

Naabrinaise kohupiimakook

Minu kööki on lisandunud taaskord mõningad uued esemed. Ma tõeliselt naudin selliste asjade ostmist ja võin valides ja vaadates päris kaua aega veeta. Eelmisel nädalal avati meie kodust üle tee uus Koduextra kauplus, kus ma ka üsna pikalt asju uurisin ja uudistasin. Selle tulemusel on minu köögis nüüd uus kaanega koogialus, küüslaugupress ja riiv:)



Naabrinaise kohupiimakook on üks mu lemmik kohupiimakookidest ja teen seda ikka uuesti ja uuesti. Tegelikult on see ilmselt paljudele üks lemmikutest. Julgen veel kindlalt väita, et seda kooki fännavad lisaks minule nii mu abikaasa kui ka mu isa. Väike vend ütles kunagi selle koogi kohta, et läheb päris libedalt kurgust alla:D
Algselt on selle koogi retsept kohupiimaga, kuid mulle meeldivad natuke kreemisemad koogid. Olen katsetamise käigus kohupiima asendanud kohupiimapastaga, muutnud olen ka kohupiimapasta ja hapukoore vahekorda ning loomulikult lisanud rosinad.



Antud kogus on 26 cm läbimõõduga koogivormile

Põhi:
100 g võid või margariini
3 sl suhkurut
0,25 tl soola
1 munakollane
2 dl nisujahu

Kate:
400 g kohupiimapastat
2 dl suhkurut
3 sl nisujahu
3 munakollast
300 g hapukoort
4 munavalget
2 tl vanill- või vanilliinsuhkurut
100 g rosinaid



Haki või jahuga segamini. Lisa munakollane, sool ja suhkur ning sega tainaks. Vajuta tainas 26 cm läbimõõduga vormi põhja ja äärtele. Täidise tegemiseks vahusta munakollased suhkru ja vanillsuhkruga. Sega hulka kohupiim, hapukoor, jahu ja rosinad. Kõige lõpuks sega ettevaatlikult hulka kõvaks vahuks vahustatud munavalged. Kalla täidis tainale ja küpseta 200 kraadises ahjus 30-40 minutit, kuni kook muutub kaunilt kuldkollaseks.


Retsepti leidsin toidututare koduleheküljelt.

1 kommentaar:

  1. Vinge!!! Mõtlesin, et äkki sulle abiks ka minu koogivormi vooderdamise nipp. Panen paberi küpsetuspaberi koogivormi põhjale ja kinnitan serva. Määrin vormi servad võiga, et küpsetuspaberi ribad paremini kinnituksid. Seejärel lõikan ribad, millega katan vormi servad. Ribade kõrgus võiks olla sama vormi äärega või veidi kõrgem. Panen ribad vormi serva ringiratast, paberite servad veidi üksteise pääle ja "liimin võiga". Selliselt jääwad koogi või nt. tarretatud tordi servad siledad. :o)

    VastaKustuta