14. november 2009

Kreemitäidisega kringel

Nädalavahetustel on mul rohkem köögis mässamiseks aega. Täna tegin külmkapi lahti ja mõtlesin, mida teha võiks. Mul on alati kodus olemas küpsetusmargariini, munade, jahu ja suhkru tagavara. Täna vaatas külmkapist vastu ka 2 pärmi. Tuligi tahtmine järgmine kringel ära katsetada. Retsepti järgi võiks tegu olla suure ahjuplaadile mahtuva kringliga, kuid mida kauem kringel ahjus olnud oli, seda enam hakkasin ma kahtlema, kas ta ikka püsib mu plaadi piires:D Ilmselt võiks vabalt teha ka poole kogusega ilusa ümmarguse kringli. Glasuuri tegin suurema koguse, kui retsept ette nägi, sest see ei ole asi, millega koonerdada:) Järgnevas retseptis on juba kogused, mida mina kasutasin.

Sellest kringlist sai mu mehe suur lemmik. Seda maitstes ta arvas, et ma võiks sünnipäevadeks tellimusi vastu võtma hakata. Pilt on ka tehtud, kui glasuur polnud veel päris kõvaks tõmmanud, sest Matis ei suutnud kauem oodata, et sellele hambad sisse lüüa:D



Antud kogus on 10-le

Tainas:
50 g presspärmi
2,5 dl piima
9-10 dl nisujahu
2 sl suhkrut
1 tl soola
1 tl kardemoni
näpuotsaga safranit
200 g võid
4 muna

Kreem:
150 g võid
200 g tuhksuhkrut

Peale:
3 dl rosinaid
3 tl kaneeli
1 muna määrimiseks

Glasuur:
5 sl rõõska koort
1,5 dl suhkrut
75 g võid
2-3 sl kakaopulbrit

Pudista pärm kaussi, lisa 1 sl suhkrut ja sool, sega läbi ja jäta u 5-7 minutiks seisma (pärm vedeldub ise). Vedel pärm sega käesooja piimaga. Sõelu kaussi jahu, vala peale pärmisegu ja sega läbi. Lisa tainale ülejäänud suhkur, kardemon, näpuotsaga safranit. Sega ükshaaval hulka munad ning seejärel pehme või. Sõtku senikaua, kuni tainas lööb kausi ja käte küljest lahti. Raputa üle jahuga ja jäta sooja kohta rätiku alla kerkima 1-1,5 tunniks. Kreemiks vahusta või ja hõõru hulka tuhksuhkur. Jaga kerkinud tainas kolmeks ja rulli iga osa pikaks ribaks. Määri ribadele kreemi, raputa peale kaneel ja rosinad ning keera pikemast küljest rulli (mina rullisin kogu taina korraga lahti, määrisin ja raputasin vajaliku peale ja seejärel lõikasin kolmeks).



Punu ribadest palmik ning keera kringliks, pärjaks või saiaks. Määri lahtiklopitud munaga ja küpseta 200 kraadi juures 30-35 minutit.



Glasuuriks kuumuta koor ja suhkur keemiseni, sega hulka või ja kakao. Lase pisut jahtuda ja määri kringlile.



Retsepti leidsin Lia Virkuse ja Pille Endeni "Pereköögi kokaraamatust".

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar