18. aprill 2010

Toorjuustukook

Minu viimase aja uus lemmik on toorjuust. Millegi pärast tundus mulle varem toorjuustukookide tegemine parajana mässamisena, kuid olen avastanud, et on olemas ka väga kergeid retsepte. Olen nüüd järjest erinevaid toorjuustuküpsetisi proovinud teha ja olen kõigiga väga rahule jäänud. Eile andis mu kallis abikaasa mulle vaba õhtu ja sain korraks sõbrannaga välja kohvitama minna. Tellisin kohvi kõrvale ka toorjuustukoogi, et näha millist versiooni ühes Viljandi söögikohas pakutakse. Tegu oli väga hõrgu küpsetisega, mille põhi oli mõnusalt šokolaadine. Lähiajal on plaanis ka selline kook kodus järele katsetada.


Põhi:
u 60-70 g võid
1,5 pk Selga kondenspiimaküpsiseid

Täidis:
2 pk Tere toorjuustu (a` 170 g)
2 muna
100 g võid
1 dl suhkrut
1 tl vanillsuhkrut

Pudista küpsised peeneks puruks, sulata või ning sega küpsisepuruga läbi. Aseta puru 26 cm lahtikäiva koogivormi põhja, suru kõvaks kihiks ning pane täidise tegemise ajaks külmkappi tahenema. Täidise tegemiseks hõõru toorjuust toasooja võiga, lisa suhkur, vanillsuhkur ja munad. Vala segu põhjale ja küpseta 180 kraadises ahjus kuni kook on pealt õrnalt kuldne.


Retsepti päritolu kahjuks ei tea, mina sain selle sõbranna Tuulalt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar