5. oktoober 2022

Kõrvitsakook (laktoosi-, gluteeni- ja teraviljavaba)

Minu puhul on hästi palju nii, et ma vaatan, mis mul kodus olemas on ja selle põhjal hakkan otsima ja mõtlema, mida ma süüa teen või küpsetan. Vaatasin oma suure kõrvitsaga tõtt ja otsustasin mingi uue ja põneva koogiretsepti otsida. Ja ma ei pidanud pettuma, see on üks väga magus tugeva mee ja kaneelimaitsega kook. Täiesti piisab ühe tüki söömisest, et suu väga magusaks saada.




Põhi:
2 tassi mandlijahu
1/4 tl soola
2 spl kookosõli
1 muna


Täidis:
1 1/2 tassi kõrvitsapüreed
3 muna
1/2 tassi kookoskoort
1/2 tassi mett
1 spl jahvatatud kaneeli
(1 tl jahvatatud muskaatpähklit)
näpuotsatäis soola



Sega põhja koostisained kokku ja suru pirukavormi, mis eelnevalt on kaetud küpsetuspaberiga.

(NB See pirukapõhi on universaalne, sobib ka näiteks quiche valmistamiseks. Kui siin retseptis on ettenähtud kasutada küpsetamata kujul, siis osade retseptide puhul vajalik eelküpsetus 180 kraadi juures 10-12 minutit).

Täidiseks sega esmalt kokku kõrvitsapüree ja munad, seejärel lisa ülejäänud koostisained. Vala saadud segu küpsetamata põhjale. Küpseta 180 kraadi juures 40-45 minutit.

Retsepti leidsin toitumisterapeut Sandra Tamm lehelt.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar